Ez természetesen nem a részletes tematika, csak néhány gondolat, hogy milyen ismeretekkel leszel gazdagabb, ha elvégzed a MÁOK Állatorvosi Praxisvezető posztgraduális képzést. Kattints a címre, ha nem látod az egész bejegyzést!
I. Jogi ismeretek
- Praxisengedélyben mikor és hogyan lehet/kell adatokat módosítani?
- Lehet-e úgy munkaszarződést írni, hogy az a későbbiekben megvédjen attól, hogy a szomszéd utcában a korábbi alkalmazottad rendelőt nyisson?
- Hogyan kell elszámolni a túlórákat? Mik a szabályok ügyelet esetén?
- Milyen tűzvédelmi előírásokat kell betartani a praxis üzemeltetése során és milyen büntetések várhatók, ha ezt megszegjük?
- Mit tehetsz és mit nem, ha felkérnek egy állatvédelmi ügyben helyszíni szemlére?
- Ki és milyen feltételekkel tarthat védett állatot, illetve szabad-e gyógykezelni ilyen állatot, ha hozzád fordulnak vele?
- Milyen szerződést érdemes kötni hosszútávon az ügyfelekkel (pl. lovarda, telep, stb.)?
- Milyen jogai és kötelezettségei vannak az ügyfélnek, ha igénybe veszi a szolgáltatásaidat?
- Mit lehet tenni és mit nem, ha valaki tartozik?
- Mik a leggyakoribb etikai ügyek az állatorvosok közt?
II. Gazdasági ismeretek
- Milyen vállalkozásformát válassz? Melyiknek mik az előnyei/hátrányai?
- Mi értelme az üzleti tervnek?
- Hogyan becsüld meg vállalkozásod értékét?
- Mi az értelme a stratégiai tervezésnek?
- Milyen pályázati források állnak rendelkezésre a praxishoz?
- Milyen hitelt érdemes felvenni?
- Hogyan kell kiszámolni a rezsióradíjat (vagyis mennyi költséggel jár a praxis, ha még egy fecskendőt sem vettél elő)?
III. Az állatorvosi praxis üzemeltetése
- Hogyan szervezzük a betegellátást?
- Hogyan kell kezelni a veszélyes hulladékot?
- Mi a gyógyszerrendelés szervezésének titka?
- Miért érdemes ügyfélszolgálatot szervezni?
- Milyen szempontok szerint érdemes szervezni a lópraxist ( illetve a kijárós – táskás – praxist)?
- Mik a specialista ellátás szabályai?
- Non-stop ellátás tapasztalatai
- Hogyan érdemes berendezni a praxisautót?
- Milyen ergonómiai szempontokat kell figyelembe venni a praxis kialakításakor?
IV. Humán erőforrások
- Hogyan érdemes szervezni a belső kommunikációt?
- Mi a csapattagok szerepe?
- Hogyan motiválhatod a csapatod tagjait?
- Hogyan előzzük meg a kiégést?
- Mit tegyünk, hogy ne essen áldozatul a személyes szféránk?
- Hogy működik a belső ellenőrzés (pl. leltár)?
- Mik a gyógyszerértékesítés lehetőségei?
- Hogyan kezeljük a gyógyszerreklamációkat?
V. Kommunikáció
- Hogyan kezeljük a “nehéz” ügyfeleket?
- Mi a helyes hozzáállás euthanáziánál? Milyen hibákat ne kövessünk el?
- Hogyan kommunikáljunk az online világban az ügyfelekkel?
- Érdemes-e arculatépítésre költeni?
- Hogyan kommunikáljunk válsághelyzetben?
- Mi az a szakmai személyes márka, és mire kell figyelni vele kapcsolatban?
Ezek a kérdések csak kiragadott, gyakran felmerülő témák, problémák. Látható, milyen komplex dolog is egy állatorvosi praxis üzemeltetése. Egyszerre kell rendelkeznünk szakmai, jogi, könyvelési, pszichológiai ismeretekkel…
“Mi a helyes hozzáállás euthanáziánál? Milyen hibákat.” ……kimaradt a ne szócska!
Köszönöm, javítom!
Demjén Zsófi
Kedves Zsófi!
Gratulálok az összegzéshez!
Szívélyesen üdvözöl: Szilágyi Attila
Köszönöm! 🙂
Zsófi